Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/11 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana


dijous, 17 de març del 2011

Amb les mans en la massa

DINÀMICA 17: Amb les mans en la massa (Elena)

Classificació de la dinàmica

Dinàmica de creativitat i cooperació.


Objectius de la dinàmica

  • Afavorir la comunicació per mitjà d’altres canals

  • Estimular els participants amb l’argila o el fang

  • Conèixer noves textures

  • Potenciar l’experimentació amb els ulls tancats

  • Treballar el silenci

  • Divertir els xiquets/es


Destinataris (edat apropiada)

Els destinataris d’aquesta dinàmica són totes aquelles persones que estiguin dispostes a passar una bona estona experimentant amb el fang. Respecte als més menuts, aquesta dinàmica seria convenient per a xiquets a partir de 5-6 anys, ja que és quan serien capaços de comprendre a l’altra parella per a poder realitzar la figura conjuntament, però seria molt interessant també realitzar-la amb xiquets/es més xicotets, per a veure la seua reacció davant del fang i treballar amb els ulls tapats.


Mida del grup

La mida del grup per a realitzar aquesta activitat pot variar molt, ja que es pot realitzar amb un mínim de 5 o 6 persones i no hi ha màxim, per tant es pot realitzar amb grans grups, però hem de tenir hem compte tindre prou de material per a tots.


Temporalització (durada)

La temporalització d’aquesta dinàmica consta d’uns 5 minuts per explicar-la, realitzar les parelles i tapar-nos els ulls.

I després, uns 10 o 15 minuts per a que les parelles realitzen la seua obra d’art i després explicar les seus sensacions a tothom.


Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)

Materials: les taules i cadires, argila o fang per a tothom, si són xiquets, mocadors o teles per a tapar-se els ulls, si són adults es pot confiar en que tancaran els ulls i no caldran teles. I papers o periòdics per a protegir les taules.


Humans: totes les persones que formen el grup, inclòs el dinamitzador/a.


Espacials: es pot realitzar tant a l’aire lliure com en un espai tancat, amb la necessitat de haver-hi taules per a poder modelar adequadament.


Desenvolupament

Aquesta activitat tracta de que tot el grup es col·loca en parelles, i es senten cara a cara amb una taula pel mig dels dos i periòdic per a no embrutar la taula, i han d’estar en silenci sense emetre cap soroll, ni parlar.

A continuació en mig dels dos, el dinamitzadora posarà un tros d’argila o fang i els participants han de col·locar les seues dues mans damunt de l’argila i han de modelar una figura conjuntament sense poder dir-se cap paraula.


Variants

Pel que fa a les variants en aquesta dinàmica tindrien a veure amb el material, ja que es pot utilitzar tan fang, com argila, plastilina o qualsevol material que es puga modelar fàcilment. També es podria ficar música mentre realitzen l’activitat per a que modelen allò que la música els inspira.

A més, aquesta dinàmica és molt bona per a realitzar-la amb xiquets/es amb deficiències visuals, ja que tots els participants estaran amb els ulls tancats, i alhora també és molt bona per a realitzar-la amb xiquets/es amb deficiències auditives, ja que al igual que abans, tots estarem en silenci.


Avaluació

L’avaluació per a aquesta dinàmica seria amb la figura en la mà, comentar les dues persones que han format la parella que els ha paregut la dinàmica, quines sensacions han tingut, com ho han realitzat, quin ha sigut el resultat, si era el resultat que esperaven, etc.


Observacions

Penso que aquesta dinàmica és molt bona per a realitzar-la amb grups de xiquets, ja que és molt divertida i amena, i els xiquets experimenten amb materials nous, a més de treballar materials naturals, com poden ser l’argila o el fang, i en casos que no es puguin obtindre aquests materials, utilitzarem la plastilina, i també tindre en compte que treballar en silenci i conjuntament no és una cosa que els resulti fàcil, per tant també la podrem utilitzar per treballar el silenci i la cooperació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada