DINÀMICA 15: Combinant defectes i dificultats (Gianina)
Classificació de la dinàmica
Dinàmica de coneixement.
Objectius de la dinàmica
Promoure l'autoacceptació.
Reconéixer que tots/es tenim dificultats, limitacions i defectes.
Promoure el sentiment grupal.
Destinataris (edat apropiada)
Nens/es a partir de 6 anys.
Mida del grup
Tot el grup hi pot jugar alhora.
Temporalització (durada)
Uns 30 minuts.
Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)
Materials: fulls i bolígrafs.
Humans: el dinamitzador/a i els membres del grup.
Espacials: un espai ampli, més gran o més xicotet, depenent del nombre de persones que participaran, on tots han de posar-se en cercle per a compartir i expressar els seus sentiments.
Desenvolupament
Els participants seuran formant un cercle per tal de veure's tots i totes les cares. El dinamitzador/a els demanarà que escriguen, en un full, en forma de llista i anònimament, tres de les seues limitacions, dificultats o defectes. S'arrepleguen els fulls, es mesclen i es tornen a distribuir a cada participant.
Cada un d'ells llegirà les limitacions, dificultats o defectes escrites en el full d'una alta persona com si foren seues, intentant explicar-les, assenyalant les dificultats que li causen i el que creu que pot fer per a corregir-les.
Amb aquesta dinàmica es pretén fer que els participants se n'adonen que les seues limitacions, dificultats o defectes, al ser compartides amb els altres, no són tan terribles i que tot té solució.
Cal tindre una actitud optimista, força de voluntat i ser perseverants per a superar les dificultats.
Avaluació
Al finalitzar la dinàmica, el dinamitzador preguntarà als participants les seues opinions i les seues impressions, com s'han sentit.
Observacions
Seria ben curiós anar escoltant l'evolució dels consells i les solucions als problemes i dificultats que els nens i nenes anirien donant al llarg dels anys.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada