Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/11 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana


dijous, 17 de març del 2011

Culet, culet !

DINÀMICA 13: Culet, culet ! (Jordi)

Classificació de la dinàmica:

Dinàmica de presentació.


Objectius de la dinàmica:

  • Aprendre els noms d'una forma distendida i dinàmica.

  • Relaxar i cohesionar el grup.

  • Divertir-se amb el grup.


Destinataris (edat apropiada):

Per la dificultat motora, en principi a partir de 5 anys.


Mida del grup

Pot participar-hi tot el grup.


Temporalització (durada)

Com a mínim una ronda per presentar-se tot el grup i com a màxim el temps que calga per permetre als i les membres del grup de presentar-se i conèixer el nom de la resta.


Desenvolupament

L'educador/a convidarà al grup a seure en terra formant un rotgle, i els explicarà què, com que són un grup que es coneixen des de fa poc, faran un joc amb l'objectiu d'aprendre (o aprendre millor) els noms de la resta i explicarà també com ho faran.

Cada persona anirà passant-li la pilota a la persona que te al costat, però només usant les natges (el cul) per fer-ho, mentres utilitza la fòrmula de “NOM + Culet, culet!”, i així successivament.


Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)

Recursos Materials: Una pilota de tenis.

Recursos Humans: Tots els membres del grup i el dinamitzador/a.

Recursos Espacials: La nostra aula, si hi ha prou espai o el pati.


Avaluació

Després de realitzada, es pot comentar la dinàmica amb tot el grup i escoltar quines han estat les seues impressions, si ho han trobat divertit, o difícil, etc... i sobretot avaluarem si han aconseguit aprendre els noms dels companys i companyes.


Observacions

En tractar-se del cul, una part “poc habitual” per passar-se la pilota, les rialles i el bon humor estan assegurats, i així els noms seran apresos quasi sense adonar-se'n.


Variants

Per adaptar-lo a xiquets/es més menuts o amb alguna discapacitat, podem utilitzar d'altres parts del cos (mans o peus) més habituals, o una pilota més gran o més tova. En nens de més edat podem introduir més pilotes i diferents direccions per fer-lo més ràpid i dinàmic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada