DINÀMICA 13: Culet, culet ! (Jordi)
Classificació de la dinàmica:
Dinàmica de presentació.
Objectius de la dinàmica:
Aprendre els noms d'una forma distendida i dinàmica.
Relaxar i cohesionar el grup.
Divertir-se amb el grup.
Destinataris (edat apropiada):
Per la dificultat motora, en principi a partir de 5 anys.
Mida del grup
Pot participar-hi tot el grup.
Temporalització (durada)
Com a mínim una ronda per presentar-se tot el grup i com a màxim el temps que calga per permetre als i les membres del grup de presentar-se i conèixer el nom de la resta.
Desenvolupament
L'educador/a convidarà al grup a seure en terra formant un rotgle, i els explicarà què, com que són un grup que es coneixen des de fa poc, faran un joc amb l'objectiu d'aprendre (o aprendre millor) els noms de la resta i explicarà també com ho faran.
Cada persona anirà passant-li la pilota a la persona que te al costat, però només usant les natges (el cul) per fer-ho, mentres utilitza la fòrmula de “NOM + Culet, culet!”, i així successivament.
Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)
Recursos Materials: Una pilota de tenis.
Recursos Humans: Tots els membres del grup i el dinamitzador/a.
Recursos Espacials: La nostra aula, si hi ha prou espai o el pati.
Avaluació
Després de realitzada, es pot comentar la dinàmica amb tot el grup i escoltar quines han estat les seues impressions, si ho han trobat divertit, o difícil, etc... i sobretot avaluarem si han aconseguit aprendre els noms dels companys i companyes.
Observacions
En tractar-se del cul, una part “poc habitual” per passar-se la pilota, les rialles i el bon humor estan assegurats, i així els noms seran apresos quasi sense adonar-se'n.
Variants
Per adaptar-lo a xiquets/es més menuts o amb alguna discapacitat, podem utilitzar d'altres parts del cos (mans o peus) més habituals, o una pilota més gran o més tova. En nens de més edat podem introduir més pilotes i diferents direccions per fer-lo més ràpid i dinàmic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada