Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/11 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana


dijous, 17 de març del 2011

Enganyant el grup

DINÀMICA 26: Enganyant el grup (Helen)

Classificació de la dinàmica

Dinàmica de comunicació.


Objectius de la dinàmica

  • Experimentar diferents sensacions davant la mentida o la veritat.

  • Pensar sobre la repercussió de la confiança o desconfiança davant d’alguns aspectes.

  • Gaudir d’una estona agradable.


Destinataris (edat apropiada)

Aquesta dinàmica va dirigida a un grup de persones adultes que es coneixen i mitjançant la dinàmica poden experimentar com ens sentim quan ens menteixen, fins quin punt la confiança amb alguna persona és el motiu que la cregues sense observar altres aspectes.


Mida del grup

Tot el grup hi pot participar alhora.


Temporalització (durada)

En aquest cas la dinàmica de grup va durar uns 30 minuts aproximadament, però el temps dependrà del nombre de persones que formen el grup.


Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)

Recursos Materials: Un bolígraf i una fulla de paper.

Recursos Humans: Tots els membres del grup i el dinamitzador/a.

Recursos Espacials: La nostra aula.


Desenvolupament

En la realització d’aquesta dinàmica, primer es demanarà a 5 o 6 voluntaris, el dinamitzador els explicarà que deuen contar una anècdota be sigui veritat o mentida, però la tenen que fer el més creïble possible.

Una volta la tenen pensada es passarà a contar-la a la resta del grup que hauran d’anotar una per una si és certa o no.

Quan ja s’han contat totes les anècdotes els voluntaris diran si era veritat o no i els altres hauran de comentar com s’han sentit amb les mentides, o si per el contrari han endevinat si era cert o no. També els voluntaris comentaran com s’han sentit contant les anècdotes, verídiques o no.


Variants

Una variant per a aquesta dinàmica podria ser que una volta contades les anècdotes, en lloc de dir la veritat de si l’anècdota és certa o no, es podria mentir i dir-ho al revés per veure si el grup o veu bé o mal, i ja després dir-hi la veritat.


Avaluació

Amb aquesta dinàmica hem pogut veure com actuen alguns companys quan conten una anècdota, si és veritat o no, si es posen nerviosos... I sobretot, com percep la resta del grup el que els estan contant i com s’han sentit al saber si era veritat o mentida. Aquestes coses es comenten al finalitzar de contar les anècdotes.


Observacions

Vam poder observar que la forma de parlar o les mirades solen dir molt de les persones, per saber què és veritat i què no, no obstant alguns fets poden parèixer increïbles i pel contrari són vertaders.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada