Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/11 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana


dijous, 17 de març del 2011

La caixa de les sorpreses

DINÀMICA 24: La caixa de les sorpreses (Inma)

Classificació de la dinàmica

Dinàmica de comunicació i integració grupal.


Objectius de la dinàmica

  • Compartir e interaccionar amb els demés components del grup.

  • Fomentar l´atenció, l´habilitat, i la creativitat.

  • Afavorir la comunicació verbal i la no verbal , així com l’expressió de les opinions de tots els menbres del grup.

  • Compartir valors personals positius amb el grup.

  • Crear un espai divertit.

  • Fomentar la cohesió i respecte cap al grup.


Destinataris (edat apropiada)

Nens/es a partir de 6 anys.


Mida del grup

Tot el grup.


Temporalització (durada)

30 minuts aproximadament.


Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)

Recursos Materials: Caixa de cartó mitjana, Mocador, Targetes escrites amb l´informació de la dinámica.

Recursos Humans: Tots els membres del grup i el dinamitzador/a.

Recursos Espacials: La nostra aula.


Desenvolupament

Es dividiran grups aleatòriament, depenent de la mida del grup. Una vegada repartits els grups, es ficaran al voltant d´un rogle i al mig hi haurà un mocador, que farà la misió de parador de la dinàmica. Disposarem d'una caixa, que contindrà targetes, endevinalles, cançons, etc.

Un grup, obrirà la caixa i agafarà una targeta, la llegirà i realitzarà la tasca que l´indique. Els demés grups hauran d'endevinar el que vol dir, aniran immediatament a agafar el mocador, i diran la resposta. Si l'encerta la resposta, serà el grup que agafe una nova targeta, i així contínuament. Si el grup que agafe el mocador, no encerta la pregunta, continuarà el torn el grup que hi anava darrere.



Avaluació

Preguntaren als participants com s'han sentit durant la realització de l'activitat.


Observacions

Tots els participants han d’estar relacionats i tots hauríen de opinar i participar-hi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada