DINÀMICA 25: La ruleta de colors (Mónica)
Classificació de la dinàmica
Dinàmica de cooperació.
Objectius de la dinàmica
Desenvolupar la motricitat fina
Diferenciar els diferents colors
Fomentar la participació
Desenvolupar la motricitat grossa
Passar una estona divertida amb els companys
Afavorir la creativitat i imaginació dels participants.
Crear un clima d'agradable entre els membres de la classe.
Destinataris (edat apropiada)
Nens/es a partir de 5 anys.
Mida del grup
Tot el grup hi pot jugar alhora.
Temporalització (durada)
Uns 30 o 45 minuts.
Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)
Recursos Materials: La ruleta que està feta de cartolina, cartró, colors, les targetes que són de cartolina, i també cal una pissarra.
Recursos Humans: Tots els membres del grup i el dinamitzador/a.
Recursos Espacials: La nostra aula.
Desenvolupament
Per començar la dinàmica demanarem als participants que es posin en forma de "U" per poder veure la pissarra bé, enmig posarem dues taules on col·locarem la ruleta de colors.
La dinàmica tracta que els participants un per un vagen girant la ruleta i el galló que els toque, l'agafen i hauran de realitzar la prova que se'ls demana, mentres que els seus companys l'han de endevinar, si aquests ho endevinen el què ha fet, es pot dir una lletra per completar la frase misteriosa que estarà posada a la pissarra.
En aquesta dinàmica ningú guanya ja que tots participen per igual i necessiten els altres.
Variants
Podem variar les accions com cantar, imitar ... per altres segons l'edat a la que vagi dirigida la dinàmica. Així com també podem variar la frase a endevinar, què podrà ser més llarga, curta o fins i tot amb més o menys dificultat.
Avaluació
Per realitzar l'avaluació preguntarem a tots els participants que han realitzat la dinàmica que els ha semblat i si canviarien alguna cosa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada