Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/11 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana


dijous, 17 de març del 2011

Perduts a la Lluna

DINÀMICA 21: Perduts a la Lluna (Marisa i Flores)

Classificació de la dinàmica:

Dinàmica de treball en equip i cognitiva.


Objectius de la dinàmica:

  1. Treballar en equip

  2. Escoltar i reflexionar amb els altres

  3. Ordenar pensaments i prioritats


Destinataris (edat apropiada):

Per la dificultat cognitiva, està destinada a adolescents a partir de 12 anys.


Mida del grup

Pot participar-hi tot el grup, però en grups de 5 persones.


Temporalització (durada)

Uns 30 minuts pel treball en equip, i uns 30 minuts més per ficar les eleccions en comú i comprovar les puntuacions.


Desenvolupament

L'educador/a ens presenta la dinàmica, que consisteix en un supòsit de supervivència utilitzat com a exercici d'entrenament dels i les astronautes de la NASA.

El supòsit és que ens hem perdut a la superfície lunar, i per consens dins de cada grup, hem de prioritzar per ordre d'importància entre una sèrie d'objectes que ens proposen (bengales, llumins, oxigen... veure el supòsit al complet a la pàgina 75 del llibre d'Habilitats Socials).

Posteriorment, comprovarem la nostra priorització amb la de la NASA per veure qui haguera sobreviscut millor.


Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)

Recursos Materials: Full de paper i bolígraf.

Recursos Humans: Tots els membres del grup i el dinamitzador/a.

Recursos Espacials: La nostra aula.


Avaluació

A banda de comprovar les puntuacions, reflexionarem al voltant de la importància de la presa consensuada de decisions i el valor d'escoltar i tindre en compte els diferents punts de vista.


Observacions

És molt curiós observar la diferència que hi ha, en molts casos, entre les tries individuals i les grupals, una volta raonades i discutides.


Variants

Es poden fer variants adaptant el supòsit a situacions més concretes, com ara que ens perguem durant una excursió per la muntanya.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada