Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/11 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana


dijous, 17 de març del 2011

Què en saps de... ?

DINÀMICA 22: Què en saps de... ? (Bea)

Classificació de la dinàmica

Dinàmica de comunicació.


Objectius de la dinàmica

  • Aprofundir en el coneixement dels companys.

  • Crear un clima afectiu entre els membres de la classe.

  • Promoure que els membres del grup investiguin sobre els altres.

  • Fomentar la curiositat.


Destinataris (edat apropiada)

Aquesta dinàmica està indicada per a adolescents o adults.


Mida del grup

Tot el grup hi pot participar alhora.


Temporalització (durada)

Uns 30 minuts.


Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)

Recursos Materials: Els fulls amb el qüestionari preparat pel dinamitzador/a i un bolígraf per participant.

Recursos Humans: Tots els membres del grup i el dinamitzador/a.

Recursos Espacials: La nostra aula.


Desenvolupament

Els alumnes emplenen personalment el qüestionari en grups de 6-8 persones. Convé insistir en el que assenyala l'enquesta, que tracten de descobrir més que posar el que ja saben. De la mateixa manera, insistirem en què no copiïn al company, que l'objectiu és que per a cadascuna de les preguntes surti el major nombre de noms diferents entre tota la classe. Es deixen uns minuts per contestar les preguntes. Si en finalitzar amb el grup que estàs no has contestat alguna pregunta, hauràs d'anar als altres grups a preguntar.

No ens ha de preocupar massa el desordre que això suposa perquè efectivament es tracta d'una activitat de recerca.

Una vegada emplenada l'enquesta, posem en comú les preguntes 17, 18 i 16, per aquest ordre.

Tant la pregunta 17 com la 18 persegueixen reforçar la imatge positiva en les persones nomenades. En el cas que el grup sigui conegut, pot significar un començament per desfer els malentesos que solen donar-se entre dues persones o servir per aclarir que aquesta company «ja no m'és indiferent».


Variants

El fet que les preguntes del Qüestionari siguin originals és intencionat. Podem afegir altres adaptades a l'edat, però convé respectar l'originalitat.



Avaluació

Mirarem si tothom coopera amb el grup i intenta omplir les seues preguntes del qüestionari investigant a tots els membres de classe.

També tindrem en compte com s'ho estan passant durant tota l'activitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada