Jordi Caballero Arquer

Jordi Caballero Arquer
Cicle Formatiu d'Educació Infantil (2n A)
Curs 2010/11 - IES Francesc Ribalta - Castelló de la Plana


dijous, 17 de març del 2011

Qui sóc?

DINÀMICA 27: Qui sóc? (Yoana)

Classificació de la dinàmica

Dinàmica de coneixement.


Objectius de la dinàmica

  • Conèixer millor als companys.

  • Fomentar la participació.

  • Divertir-se amb els companys.


Destinataris (edat apropiada)

Aquesta dinàmica la podran realitzar a partir dels 6 anys, perquè es necessite llegir per a saber quin personatge l’ha tocat al company.


Mida del grup

Tot el grup hi pot jugar alhora.


Temporalització (durada)

La dinàmica pot durar uns 15 minuts aproximadament, segons la mida del grup i el que coste d’endevinar.


Recursos (materials, econòmics, espacials, humans...)

Recursos Materials: Paper adhesiu (post-it) amb el nom dels participants.

Recursos Humans: Tots els membres del grup i el dinamitzador/a.

Recursos Espacials: La nostra aula.


Desenvolupament

Se’ls lliurarà als participants un adhesiu que se’ls posarà al front. En aquest adhesiu s'haurà escrit el nom d’un company o companya de classe, que hauran d’endevinar mitjançant preguntes i amb l’ajuda de la resta, què només podrà respondre amb un "sí" o un "no".

Un exemple de preguntes serien: És una noia? Te el cabell ros? I els ulls marrons?

Quan ho endevini li tocarà el torn a la persona que l’ha tocat.


Variants

Una variació d’aquesta dinàmica seria canviar els personatges, és a dir, en comptes de companys de classe pot ser d’animals, personatges públics, actors, etc. Segons l’edat dels participants es farà una cosa o una altra.


Avaluació

Després de realitzar la dinàmica es parlarà de com ens em sentit quan ens han descrit els demés i si ha sigut difícil d’endevinar la persona que ens ha tocat.


Observacions

Es una dinàmica molt divertida per a fer en qualsevol grup, tant de xiquets com d’adults.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada